En dagbok om mitt liv i Melbourne, Australien.


Nya Zeeland - Waitomo Caves

Igår åkte vi mot Rotorua, som är ett samhälle känt för att ligga ovanpå ett vulkanområde. På vägen dit stannade vi för att gå in Waitomo Caves och titta på en grotta som lyses upp av blåa lysmaskar. Det var sååå häftigt, jag älskade det! Vi fick gå en bit inne i grottan och sen sätta oss i en båt som gick i en underjordisk flod, det var helt kolsvart, och på väggarna och i taket satt självlysande lysmaskar som lyste blått. Det kändes så magiskt! Tyvärr fick vi inte ta några foton där inne, jag är inte säker på varför, men jag hittade en bild från google som beskriver väldigt bra hur det ser ut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback