En dagbok om mitt liv i Melbourne, Australien.


Surfers Paradise & Byron Bay

Surfers Paradise blev näst sista stoppet på resan och jag älskade detta stället! Vi hade det bästa hostlet på hela resan, kolla bara bilderna liksom! Två fina pooler hade vi och det var riktigt fräscht och bra. Vi låg aldrig på stranden, men vi var där och gick i solnedgången och den var hur fin som helst, så himla vackert med alla skyskrapor jämte havet. Vi festade en kväll och partylivet i den stan är helt brutalt. Bargatan var fullständigt packad med människor och alla var så himla uppklädda och fina (jag menar - jämfört med backpackerfesterna tidigare på resan) så fest här är verkligen att rekommendera! 
 
Sedan kom vi till Byron Bay där vi hade 5 (?) nätter om jag inte minns fel. Alla vi träffat på resan verkade älska Byron Bay så himla mycket, men jag måste säga att jag inte riktigt fattade grejen. Det var mysigt och sådär, precis som i de andra små semesterstäderna vi varit i, men det var verkligen inget sådär supersärskilt. Jaja, hur som helst. Efter detta kände jag mig väldigt nöjd med resande och backpackande, så det var skönt att komma tillbaka till Melbourne. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback