En dagbok om mitt liv i Melbourne, Australien.


Cairns

Kära bloggen! Oj vad det har hänt grejer sen sist jag hade tid (och internet) till att blogga. Jag tänkte börja med att slänga upp lite bilder ifrån min östkustenresa. Vi började alltså i Cairns, och backpackade oss neråt längs med kusten i 4 veckor med bussen Premier. Anledningen till att vi började uppe i Cairns var att området där uppe var i slutet av sin torra period, och för att undvika regnperioden så blev vi rådda att börja här. Korallrevet var helt fantastiskt, och jag är så stolt över mig själv att jag även vågade prova på att dyka! Jag var supernervös för att det skulle kännas obehagligt - hela grejen med att vara under vatten och ha en massa utrustning och andas genom en slang typ. Men när man väl upptäckte att det gick så var det en helt fantastisk känsla! Vi stannade också på en liten strand med snövit sand mitt ute i havet i ingenstans, och det var så häftigt för det var liksom bara ja SAND, en yta som vid lågvatten är tillräckligt stor för att spela fotboll. Cairns var för övrigt mysigt, ganska turistig känsla och obs obs, en VÄLDIGT liten stad. Inte ens en stad faktiskt. Jag hade förväntat mig något helt annat om jag ska vara ärlig! Men en mysig lagoon fanns det iallafall och vi gjorde en rolig utflykt härifrån till regnskogen där vi fick bada i vattenfall och i blåa vulkansjöar och titta på ett superstort träd. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback