En dagbok om mitt liv i Melbourne, Australien.


Den första tiden

Första dagarna i Melbourne känns så här i efterahand väldigt luddiga. Men jag kan säga en sak: Jetlag är på riktigt. Det skojar man inte om. Jag trodde att jag skulle kunna planera mina sovtider strategiskt och justera min sömn på en dag eller två. Det går inte. Första tiden i Melbourne summeras med ett ord: utmattning. Att vi dessutom bodde på ett superäckligt hostel och delade rum med andra personer gjorde absolut inte saken bättre. 
 
Tiden innan vi åkte ner hade jag fått tag i lite olika boenden genom en webbsida som heter flatmates.com, och jag har för mig att vi var och kollade på ungefär 4-5 olika ställen under de fyra första dagarna i Melbourne. En del lägenheter var superfina, men vi kände att vi inte riktigt skulle komma överrens med människorna som bodde där. Eller så var det tvärt om: boendet var inte så superfräscht, men vi gillade människorna. Efter fyra dagar, som kändes som en hel evighet, hade vi fått nog av det där jäkla hostlet och bestämde oss för att flytta in i ett litet gult hus i utkanten av CBD (Central Business District). Om någon känner till Melbourne så ligger detta i Carlton. Området är helt okej, mysigt och nära till stan. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback