En dagbok om mitt liv i Melbourne, Australien.


Resan till Melbourne (26 juni 2016)

 
Jag och Jenny precis innan vi satte oss på flyget från Sverige. Så här i efterhand kan jag verkligen säga att vi inte hade en aning om vad som väntade på andra sidan jorden. Och jag ska inte sugar coata något för er, den flygresan var något av det jobbigare jag varit med om. Resan skulle ta sammanlagt 28 timmar med två stopp: Berlin och Abu Dhabi, men det gick inte riktigt som det skulle. Flyget till Abu Dhabi blev försenat med typ två timmar och vi visste inte om vi skulle hinna med planet till Melbourne. Vi SPRANG genom hela Abu Dhabis flygplats tills vi var bokstavligen genomsvettiga, och när vi väl kom fram sa de att flyget precis hade lyft?! Vi hade alltså missat planet till Melbourne. Med en kvart. 
 

Så här i efterhand var detta det bästa som kunde hänt, för efter att ha suttit på flygplan i 9 timmar var det sista jag ville göra att kliva på ännu ett (på 13 timmar). Istället ordnade flygbolaget så vi fick sova på ett superfint hotell och fick gratis kvällsmat som var en helt enorm buffé. LYCKAN. Vår resa till Melbourne tog oss alltså runt 48 timmar, men det var det värt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback